» 

Allmänna leveransvillkor

Allmänna leveransvillkor

Allmänt

Svenska Lutherska Evangeliföreningen i Finland rf (FO-nummer: 0215329-7) upprätthåller SLEF-Medias bokhandelsverksamhet. Hos SLEF-Media kan du köpa böcker och andra produkter i någon av de fysiska butikerna eller i nätbutiken. SLEF-Media garanterar inte att alla produkter som finns i de fysiska bokhandlarna också är tillgängliga i nätbutiken.

SLEF-Media levererar produkter till adresser i Finland (inklusive Åland) och Sverige.

SLEF-Media reserverar sig för slutförsäljning av produkter, förseningar i leveranser, tekniska problem, försenat utgivningsdatum och felaktig artikelinformation.

Villkoren gäller privatkunder som gör uppköp via nätbutiken. För beställningar till församlingar, föreningar, skolor och återförsäljare, kontakta SLEF-Media (tfn +358 50 400 9135, e-post: ).

Beställning

Kunden, som bör vara 18 år eller äldre, ska i och med beställningen meddela namn, adress, mobilnummer och e-postadress. I och med beställningen godkänner kunden rådande villkor och intygar att de uppgifter som lämnas är korrekta.

Kunden får en bekräftelse till den angivna e-postadressen omedelbart efter att beställningen har gjorts. Om kunden inte får en bekräftelse har beställningen troligtvis misslyckats eller så har den angivna e-postadressen varit felaktig. I sådana fall uppmanar vi kunden att kontakta SLEF-Media (tfn +358 50 400 9135, e-post: ).

Priser och avgifter

Priserna på våra produkter anges i euro (€) inklusive moms. Momsen på böcker är 10 %. Momsen på övriga produkter är 24 %.

Avgift för frakt tillkommer.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar. Priset vid beställningstillfället är det som gäller.

Betalning

Vi samarbetar med Paytrail Oyj för att kunna erbjuda kunden olika betalningsalternativ. Det är möjligt att välja direktbetalning via nätbank, kreditkortbetalning (VISA eller MasterCard), betalning med MobilePay eller fakturabetalning (OP Lasku).

Betalningsförmedlare (citat från https://www.paytrail.com)

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/information-om-betalning

Leverans inom Finland (exklusive Åland)

Inom två arbetsdagar efter att köpet gjorts sänds försändelsen iväg. Försändelser sker genom Posti Group Oyj och skickas som brev (om försändelsen är maximalt 3 cm tjock) eller som paket (om försändelsen är tjockare än 3 cm).

Brev levereras i brevlådan eller brevinkastet.

Paket levereras till Postis närmaste uthämtningsställe. När paketet finns att hämtas sänds ett sms till det mobilnummer som angavs vid beställningen. Paketet finns kvar hos Postis serviceställe/automat i sju (7) dagar.

Fraktavgiften är 5,90 euro (inkl. moms) per leverans.

Leverans till Åland

Inom två arbetsdagar efter att köpet gjorts sänds försändelsen iväg. Försändelser sker genom Posti Group Oyj och skickas som brev (om försändelsen är maximalt 3 cm tjock) eller som paket (om försändelsen är tjockare än 3 cm).

Brev levereras i brevlådan eller brevinkastet.

Paket levereras till Åland Posts närmaste paketautomat, och du får då ett sms med information om uthämtningen. Förvaringstiden för försändelser som levereras till en paketautomat är sju (7) dygn. Efter det förs försändelsen till närmaste postkontor eller postombud och sparas där i ytterligare sju (7) dagar.

Fraktavgiften är 11,90 euro (inkl. moms) per leverans.

Returer

Om du ångrar ditt inköp har du fjorton (14) dagar på dig att returnera produkten. Produkten bör vara oanvänd och i ursprungligt skick.

Returer ska packas väl. Följesedeln (i original eller som kopia) bifogas. Meddela kontaktuppgifter och eventuella betalningsuppgifter.

Kunden betalar själv för eventuell fraktavgift som returnerandet av produkten medför.

Reklamationer och fel

Kunden bör inom sju (7) dagar efter mottagen produkt kontakta oss (tfn +358 50 400 9135, e-post: ) för reklamation av en felaktig eller defekt produkt, eller om fel produkt blivit levererad. Om möjligt ersätter vi felaktiga produkter med nya utan kostnader – ifall detta inte är möjligt, återbetalar vi beloppet du betalt.

Förbehåll och reservationer

SLEF-Media ansvarar inte för försenade leveranser i de fall där förseningen beror på omständigheter som är utanför dess kontroll – till exempel väderleksförhållanden som förhindrar leverans, naturkatastrofer, krig, olyckor, import- eller exportförbud, myndighetsbeslut, störningar eller avbrott i transport eller eldistribution, stridsåtgärder eller motsvarande som hindrar SLEF-Media eller ett tidigare säljled från att genomföra uppdraget.

Personuppgifter och sekretess

Köparen blir i och med köpet kund hos SLEF-Media. Kundregistret innehåller alla kontaktuppgifter som kunden lämnat samt information om köpet. Personuppgifterna används för administrationen av köpet, för leveransen (som görs genom Posti Group Oyj) och för marknadsföringen av SLEF-Medias produkter.

Läs mer om SLEF:s dataskyddsdeklaration.

Förändring av avtalet

SLEF-Media har rätt att när som helst ändra avtalsvillkoren för nätbutiken. De villkor som gällde vid tidpunkten för köpet gäller.

Tvistefrågor

Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska avgöras i allmän domstol enligt finländsk lag.